Prevádzkový poriadok
Vypracovanie prevádzkového poriadku a poradenstvo pre mobilné bufety, zariadenia rýchleho občerstvenia, reštaurácie a všetky typy gastro prevádzok, v ktorých sa pripravujú pokrmy.
Vypracovanie prevádzkového poriadku a poradenstvo pre mobilné bufety, zariadenia rýchleho občerstvenia, reštaurácie a všetky typy gastro prevádzok, v ktorých sa pripravujú pokrmy.
Základný dokument, ktorý sa podáva k žiadosti na schválenie prevádzky a smernica popisujúca základne činnosti, identifikáciu a zameranie prevádzky počas jej chodu.
Prvý a základný dokument, ktorý musí mať spracovaný každý prevádzkovateľ.
Prevádzkový poriadok je smernica alebo plán popisu činností a procesov, ktoré sa na prevádzke vykonávajú.
Je to súhrn preventívnych opatrení na ochranu zdravia zamestnancov a na ochranu verejného zdravia v zariadení alebo prevádzke, v ktorom existuje riziko. Tento dokument je základom na vypracovanie HACCP systému. Povinnosť mať vypracovaný popis prevádzkovania stanovuje zákon č. 355/2007 O ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia.
Tento dokument schvaľuje hygiena, teda príslušný úrad regionálneho úradu verejného zdravotníctva (RÚVZ) (podľa miesta, kde sa nachádza Vaša prevádzkareň).
Jeden z prvých dokumentov podávaných k žiadosti na schválenie prevádzky.
Prevádzkový poriadok musí mať každý prevádzkovateľ vypracovaný samostatne alebo spolu s HACCP systémom a sanitačným plánom podľa typu prevádzky. K dispozícií musí byť pred otvorením prevádzky a schválený príslušným úradom hygieny.
Okrem základného prevádzkového poriadku na schválenie a chod prevádzky, je potrebných ešte niekoľko typov dokumentov, čo závisí od typu prevádzky.
Systém, ktorý analyzuje nebezpečenstvá a určuje kritické kontrolné body na prevádzke v celom procese, ktoré je potrebné monitorovať a sledovať. Na základe preventívnych a nápravných opatrení zabezpečí, aby výsledný produkt bol bezpečný, ako zo zdravotného, tak aj kvalitatívneho hľadiska.
Plán čistenia a dezinfekcie prevádzky, ktorý jasne určuje postupy čistenia a dezinfekcie všetkých častí prevádzky, frekvenciu a spôsob čistenia a dezinfekcie, ako aj postupy aplikovania jednotlivých čistiacich a dezinfekčných prípravkov, ktoré sa používajú.
Systém, ktorý popisuje typy meradiel, ktoré existujú, a ktoré sa na jednotlivých typoch prevádzky musia nachádzať. Stanovuje postup a spôsob merania jednotlivých parametrov na prevádzke stanovených legislatívou (teplota, vlhkosť, hmotnosť,…) a povinnosti evidencie.
Na rozdiel od prevádzok z HORECA segmentu, potravinárske prevádzky potrebujú aj ďalšie dokumenty, ktoré sú navzájom priamo prepojené.
Je to dokument, ktorý popisuje celý proces prebiehajúci na prevádzke, od samotného začiatku, teda príjmu surovín až po expedíciu finálnych výrobkov odberateľovi/zákazníkovi, s ohľadom na všetky technologické procesy, vstupy, infraštruktúru a personál prevádzky.
Systém vysledovateľnosti je dokument, ktorý stanovuje spôsob sledovania potravín alebo látok, ktoré sú určené na pridávanie do potravín vo všetkých stupňoch výroby, spracúvania a distribúcie, teda v celom potravinovom reťazci, od farmy až po stôl.
Sú to výrobky, ktoré vznikajú vo výrobnom procese, hlavne v potravinárskych prevádzkach, keď v niektorých situáciách pri nedodržaní správnej výrobnej praxe alebo prostredníctvom iných faktorov prichádza k zlyhaniu a výsledkom je nezhodný výrobok, ktorý nemôže byť expedovaný.
Bez prevádzkového poriadku nemôže byť schválená žiadna prevádzka. Chýbajúca dokumentácia týkajúca sa prevádzkového poriadku je legislatívnym porušením.
Nevyhnutnosť prevádzkového poriadku určuje priamo legislatíva.
Spracovaný, schválený a implementovaný prevádzkový poriadok musí mať každý prevádzkovateľ, ktorý akýmkoľvek spôsobom manipuluje s potravinami. Prevádzkový poriadok je základným dokumentom na prevádzkovanie, evidenciu jednotlivých činností a úzko súvisí s ostatnými smernicami.
Pokuty a sankcie stanovujú príslušné úrady podľa platnej legislatívy.
Pokuty pre nevypracovaný, zle vypracovaný popis prevádzkovania sú uvedené v nariadení 152/1995 Z.z. zákona národnej rady Slovenskej republiky z 27. júna 1995 o potravinách a v znení ďalších predpisov. Orgán úradnej kontroly potravín uloží právnickej osobe alebo fyzickej osobe podnikateľovi pokutu od 100 eur do 500 000 eur. V prípade opakovaného porušenia legislatívy sa pokuta niekoľkonásobne navyšuje a môže dosiahnuť výšku až 5 000 000 eur.
Rozsah a typ prevádzkového poriadku je presne stanovený podľa prevádzky.
Rozsah si určujeme spoločne po dohode.
Rozsah služieb a vypracovanie prevádzkového poriadku závisí od typu prevádzky, postupov, procesov na danej prevádzke, čo vychádza z platnej potravinárskej legislatívy, požiadaviek zákazníka a úradov hygieny.
Otázky ohľadom prevádzkového poriadku, aj inej dokumentácie, na ktoré sa pýtate najčastejšie a my radi odpovedáme.
Vypracovanie dokumentácie prevádzkového poriadku poskytujeme a zabezpečujeme bez ohľadu na jej veľkosť alebo zložitosť jednotlivých procesov.
Vypracovanie dokumentácie prevádzkového poriadku robíme aj na diaľku. Na základe informácií, ktoré od Vás vyžiadame, vieme spracovať poriadok presne na mieru pre Vašu prevádzku tak isto, ako by to bolo aj v prípade výjazdu. Výhodou spracovania na diaľku je to, že vieme dokumentáciu spracovať rýchlejšie a lacnejšie.
Samozrejme, v prípade potreby alebo požiadavky z Vašej strany, Vás vieme navštíviť a prediskutovať problematiku ohľadom Vašej prevádzky, poprípade vykonať kontrolu alebo audit za poplatok, ktorý sa vopred stanoví.
Vypracovanie dokumentácie vieme poskytnúť do niekoľkých dní podľa požiadavky zákazníka.
Prevádzkový poriadok môže byť spracovaný samostatne, ale väčšinou v kombinácii so sanitačným plánom, a v prevádzkach, kde sa podávajú pokrmy, aj spolu s HACCP systémom.
Tento dokument je určený pre všetky fyzické a právnické osoby, ktoré prevádzkujú priestory, v ktorých sa manipuluje s potravinami.
Kontaktovať nás môžete prostredníctvom emailu, telefonicky alebo cez kontaktný formulár na webe, a to kedykoľvek cez pracovný týždeň, víkend či sviatok.
This will close in 0 seconds